Private Swimming Experience at Devil’s Pool in Victoria Falls. Devil’s Pool : la piscine la plus dangereuse du monde. Alors, découvrez la piscine du diable, entre le Zimbabwe et la Zambie. Pourquoi aller à Madagascar ? The Devil's Pool is usually open between mid August and mid January - depending on Zambezi water levels. La piscine la plus dangereuse du monde, en Afrique, est la plus visitée par les touristes malgré le danger qu’elle représente. More info. Of these 17 deaths (some sources put the tragic toll higher) all but one have been young men. Devil’s Pool Of Australia. Several people – mostly young men—who have visited this location have also lost their lives. Oui, ajoutez-moi à la newsletter pour recevoir l'actualité du blog ainsi que les bons plans voyage. Une réserve naturelle, située tout en haut des Chutes Victoria, à la frontière entre le Zimbabwe et la Zambie sur le continent africain, s’est convertie en une piscine naturelle mais pas n’importe laquelle : elle est aujourd’hui considérée comme la plus dangereuse du monde ! The Devil’s Pools are home to a Yidinji Indigenous Legend, which states how the Babinda Boulders were formed. Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. Pourquoi aller au Mali ? Alors, découvrez la piscine du diable, entre le Zimbabwe et la Zambie. Elders searched for them and they were captured. $170.00 per adult. The tale is about Oolana, a young woman from the Yindinji Tribe. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées. Assurance de voyage : mes conseils pour partir en toute tranquillité. Website by PMG Media Group. L’échange de maison : comment ça marche ? At the foot of three streams running through the Babinda Boulders is the eerily named Devil’s Pool. The tale is about Oolana, a young woman from the Yindinji Tribe. A plaque erected near Devil’s Pool reads: “He came for a visit and stayed forever.” This is a fitting tribute. Known locally as the Devil’s Pool at Babinda Boulders, about 60km south of Cairns, 19 people have succumbed since the 1950s to the currents and caverns that lie beneath the surface. This is a great thing to do. Babinda Boulders, or more aptly referred to as Devil's Pool, is home to an Aboriginal legend which, according to some, is the reason people continue to die there. Tous droits réservés - Reproduction interdite sans autorisation. After being promised to a respected tribal elder, she met a handsome young warrior called Dyga from another tribe and fell in love. A vois risques et périls ! Oolana escaped and was in despair. Malgré la mort de près de 15 personnes tombées dans le précipice, la dénommée “piscine du diable” est de plus en plus connue et fréquentée par les touristes. Je déteste les spams : vos données resteront donc privées ! À quelle adresse dois-je vous l'envoyer ? The mysterious deaths of young men at Devil’s Pool. Devil’s Pool is a natural pool of water that’s situated atop of Victoria Falls, renown for being among the largest waterfalls in the world. Full Day Victoria Falls incl lunch & Devils Pool 10h ZIMBABWEAN & ZAMBIAN SIDE. Mais, l’abîme n’est pas le seul danger de cette piscine. Perhaps the most recent and dramatic account of a mysterious death at the Devil’s Pool is that of 23-year-old Tasmanian naval seaman James Bennett, who had been out for a day exploring the area with some friends in 2010. $194.60 per adult. Quick View. Mais pourquoi donc y risquer sa vie ? Bienvenue au paradis ! Répondez à l’appel du désert ! Un blog MAXZED Quick View . A vois risques et périls ! Not cheap but well worth it for a very different experience. Pourquoi visiter le Togo, ce petit pays insolite ? She threw herself into the Devil’s Pools and her anguished cries turned into the pools torrents. A real thrill upon visiting the Boulders. Devil’s Pool : la piscine la plus dangereuse du monde, Cap-Vert : les 6 choses à voir absolument. Vous cherchez un endroit insolite pour vous baigner ? Mes 3 années d'expatriation, puis les 4 ans comme Digital Nomad avec ma famille, ont révélé ma passion pour le voyage et cette envie de partager mes découvertes du monde avec vous. Right on the edge of this massive waterfall, a calm pool of water forms. La “piscine du diable” est un mur de roche naturelle, permettant aux touristes les plus audacieux de faire un plongeon inoubliable au bord de la falaise, à près de 103 mètres de hauteur. More info. Not only is Devil’s Pool one of the most beautiful locations in Australia, it’s also one of the most mysterious and dangerous spots to visit. Parce l’humain est par nature amoureux du risque, du danger et de l’interdit. The Devil's Pool is usually open between mid August and mid January - depending on Zambezi water levels. © Copyright 2019 Sasquatch Chronicles. Dyga was dragged away. It’s located 58 kilometers south of Cairns in North Queensland, Australia in a small town named Babinda. Téléchargez mon guide dès maintenant, il est gratuit pour tous les nouveaux inscrits à la newsletter ! Guests can choose to enjoy an exhilarating swim to the edge of the falls during their Livingstone Island visit. Mais votre budget est limité ... Je vous dévoile mes astuces et conseils qui me permettent de voyager de nombreux mois dans l’année, sans vider mon compte bancaire. Pourquoi visiter les Seychelles ? Since 1959, 17 young people have lost their lives in the waters of Devil’s Pool. Quick View. Et ne vous croyez pas à l’abri même si le soleil brille et qu’aucun nuage n’est à l’horizon car aucun barrage n’existe et la montée de l’eau peut découler des crues provoquées par la pluie à des centaines de kilomètres de là. par OKvoyage (ED) Vous cherchez un endroit insolite pour vous baigner ? In The Cairns Post of Friday 2nd August 1940, a column titled … Authenticité, lagons et baobabs ! They fled their tribes and escaped into the wilderness to continue their affair. Copyright © OKvoyage Vacances pour célibataires : bons plans pour voyager en solo, ASTUCE : louer son logement pendant ses vacances. Annonce . More info. All rights reserved. More info. Devil's Pool is adjacent to the famous Livingstone Island situated on the edge of the Victoria Falls. Djibouti : un petit pays qui regorge de merveilles naturelles, En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées. Small Group Livingstone Island Devil's Pool. Locals believe that Oolana’s spirits still haunts the Devils Pools, pulling young men to their untimely deaths. Vous voulez voyager plus souvent ? The group had jumped over a safety railing to sit in a natural tub of churning water known locally as the “Washing Machine.” This is known as the Devil’s Pool Victoria Falls. Culture et histoire de la Hongrie : tout savoir avant de partir ! This natural pool in the Queensland rainforest has claimed at least 17 lives, and is a highly dangerous location for even the best of swimmers. $260.00 per adult. OK Voyage » Afrique » Devil’s Pool : la piscine la plus dangereuse du monde. Guests can choose to enjoy an exhilarating swim to the edge of the falls during their Livingstone Island visit. Devils Pool and Livingstone Island Tour. Baignez-vous avec le diable dans cette piscine naturelle. Pour accéder à la piscine, vous devrez vous rendre jusqu’à l’île Livingstone, où vous pourrez vous procurer votre entrée. $364.71 per adult.